4 cechy dobrej firmy cateringowej



W sezonie wydarzeń biznesowych i imprez towarzyskich jak bumerang powraca ważny dylemat: jak wybrać najlepszy catering. Wybór nie jest prosty - od niego zależy możliwość klapy całej imprezy i pozostające w pamięci złe wrażenie. Poniżej znajdziesz 4 sprawdzone zasady, które pozwolą Ci uniknąć kosztownych pomyłek.

Doświadczenie przy podobnych imprezach

Nawet najlepsza, najbardziej uznana firma przygotowująca niedoścignione przekąski konferencyjne na spotkania biznesowe, może w wyniku swojej specjalizacji zupełnie polec przygotowując słodki catering bankietowy, czy potrawy weselne. Najważniejszą cechą twojego następnego dostawcy powinno być dopasowanie oferty do profilu przygotowywanego wydarzenia oraz doświadczenie w obsłudze podobnych tematycznie imprez. Sięgając po koleżankę kolegi poleconą przez Facebooka może ci się szczęśliwie trafić przyzwoita specjalistka, ale ryzykowny wybór może popsuć najlepszy nawet event. 

Potwierdzona opinia

Dobra opinia w Internecie w dzisiejszych czasach jest rzeczą łatwą do kupienia, nawet jeśli firma cateringowa zalicza wpadkę za wpadką. Dlatego planując odpowiedzialnie swoją imprezę warto zwrócić uwagę, kto i w jaki sposób rzeczywiście potwierdza dobre opinie. Sprawdź rekomendację przyjaciół lub znajomych z pracy, weź pod uwagę referencje innych klientów, zwłaszcza wyrażane pod nazwiskiem konkretnego zadowolonego nabywcy.

Ślinka cieknie

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy oferta firmy cateringowej będzie dobra dla Twoich gości, jest zadanie sobie pytania: jakie wrażenie robi na mnie dobór potraw. Jeśli karta jest dla Ciebie nudna, szablonowa, nie pobudza twojej wyobraźni, nie wywołuje ciekawości, to zapewne goście wydarzenia wyjdą z imprezy z podobnymi odczuciami. Dobry catering charakteryzuje się nie tylko solidną robotą na czas, ale także nietuzinkową, pomysłową, kartą.

Mistrz w kuchni

Firmy cateringowe rozstawiając dania przed eventem dbają o pozostawienie swoich znaków rozpoznawczych - logo na karteczkach z opisami dań, nazwy firmy na naczyniach, wizytówki z kontaktem. To normalne, że goście mając telefony pod ręką sprawdzają, kto odpowiada za dobre (lub złe) doświadczenia kulinarne tego wieczoru. Dlatego warto przy wyborze firmy zwrócić uwagę na doświadczenia szefa kuchni, wyróżnienia w konkursach oraz innych laurach, którymi nagrodzony jest zespół kucharski. Goście docenią, że o ich satysfakcję dba uznany mistrz, a nie zwykły gastronom.

Żadna check-lista nie zabezpieczy cię przed błędem, jeśli zapomnisz o zdrowym rozsądku. Najlepsi event-managerowie mówią, że poza złotymi zasadami wyboru cateringu należy ocenić jakość kontaktu z danym dostawcą, a najlepiej odwiedzić go w firmie. Twoja intuicja wsparta powyższymi standardami w podejmowaniu decyzji może okazać się najlepszym sojusznikiem.

 


Wróć do bloga